Aller au contenu

Kmplayer


Quimby.sub

Messages recommandés

etoile.gifKmplayer

 

kmp.jpg

 

 

Systeme:Win98/ Win2000 /WinME /WinXP

Version:r 2.9.1.1045

Langue: Chinois, Japonais, Koréen, Anglais, Français(incomplet )

Licence : Libre

 

Ce lecteur média est tous simplement génial, complet et réglable a souhait il sera le compagnon idéale pour les amateur et aussi les expert d'audio visuel exigent .

 

 

 

Screenshoot:

 

kmplayermodeplayervideo5aa.th.jpg kmplayermodeplayeraudioi7yj.th.jpg kmplayermodeplayeraudioii0nn.th.jpg

 

option0xk.th.jpg

 

The KMPlayer Features in detail

 

 

1. Supported Files or Devices

 

Incomplete/Damaged AVI file (Skip Damaged Frames)

Locked Media Files while downloading or sharing (with realtime index rebuilding under certain condition: AVI downloading in consecutive order)

HTTP Streaming (ASF/OGG/MP3/AAC/MPEG PS/MPEG TS: Only work with internal splitters)

Directshow playback (avi, mkv, mov, mp4, ogg theora, ogm, rmvb, mpeg1/2, http:// etc including almost every audio formats)

Async File Source(network) filter for memory caching

Compressed Audio Album Support(zip, rar)

Shoutcast (Including NSV), Icecast

DTS Wave, and AC3 files, AAC and OGG parser/decoder, Ape/MPC/Flac/Module etc

Real Engine + Directshow (needs Real Player or Alternative or it's decoders)

Supprots surestreamed realmedia files with internal rm splitter(not by external one)

Almost all Real Media files are supported(directshow).

QuickTime Engine + Directshow (needs QuickTime player or Alternative or its decoders)

The formats of tested MOV samples with mp4/mov internal splitter(directshow) : MOV[AVC1+AAC], MOV[CVID+PCM], MOV[sVQ1+ARAW], MOV[sVQ3+QDM2], MOV[sVQ3+MP3], MOV[MP4V+AAC], MOV[CVID+TWOS], MOV[RLE+AAC], MOV[sVQ1+IMA4], MOV[sVQ3+IMA4], MOV[sVQ3+QCLP], MOV[Flash], MOV[MJPEG+PCM], MOV[DVC+PCM], MOV[sVQ1+PCM], MOV[MP4V+ALAC]

Almost all MP4s are supported(directshow).

Mplayer Engine Support

Winamp Input Plugin(decoder) Support

DVD playback, ratDVD support(needs ratDVD filters)

Audio CD(2000, XP only / Win9x-Support by winamp plugin)

Video CD/SVCD/XCD : CDXA Format (2000, XP only)

VCD Image File (BIN/ISO/IMG/NRG) ; NRG needs mplayer.dll

WDM device support like TV/HDTV/Camera/Cam etc

Shockwave Flash/FLC/FLI

Various Image files like png, gif etc

 

 

2. Internal Codec/Filters

 

Video decoders

MPEG4 (Divx/Xvid : ffmpeg/xvid)

MPEG1/2 (ffmpeg/libmpeg)

etc (ffmpeg)

Audo decoders

AC3/DTS/LPCM/MPG/MP3/OGG/AAC/WMA

2Ch to Multi Channel expansion

Stream Switcher: Internal Copy/Inplace, Gabest's, Morgan

Etc

Media Priority Control to Connect among Directshow, Real, QT, Winamp and Mplayer

Custom Filter Manager

System Filter Manager

 

3. Plugins

 

Winamp Input Plugins

Winamp DSP Plugins (Can Stack)

Winamp Visual Plugins (Can Stack)

Winamp General Plugins (Media Library etc Support)

KMP Video Plugins by SDK (Can Stack)

DScaler Filter Support (Can Stack)

 

4. Video Processing

 

Selectable Video Renderer

Old Video Renderer

Overlay Mixer

VMR Windowed/Renderless Mode

DirecDraw RGB/Overlay Mode

OpenGL Renderer

Direct3D (DX7, DX9) YUV/RGB Mode

Basic Video Processors

Mirror Image

Flip Input/Output Picture

Screen Rotation for project output

Advanced Video Processors

Resizer(oversampling)

Deinterlacing Filter

Postprocessing Filter

Picture Properties Filter(S/W Color Controls)

Sharpen Filter

aWarsharp Filter

Blur Filter

Noise Filter(Add/Reduce)

ETC

Overlay Mixer (H/W Color Controls)

Add Margin to Video Image

Input Colorspace : Basic + Mplayer

Output Colorspace : Basic + YV12

Screenshot

Sample Extraction(Continuous Capture)

Movie Capture

 

5. Audio Processing

 

Selectable Audio Renderer

Built-In Directsound Renderer(Expermental)

Switch to WaveOut for S/Pdif output automatically

Auto select Cyberlink renderer with its own decoder

Basic Audio Processors

Preamp

Remove Left/Right Channel

Swap Channels

Downmix to Mono

Advanced Audio Porcessors

Equalizer (DirectX/Time/Freq Domain)

Echo/Pitch/Tempo

Compressor

Auto volume Control(Normalizer)

TrueBass/Treble Enhance

Visualization

Winamp Visualization (Milkdorp etc)

Windows Media Visualization (default)

Built-In Visualization

Spectrum Analyzer on Skins

ETC

Audio Capture (Winamp Encoder/ACM)

 

6. Subtitle Processing

 

Supported Subtitle Formats

Unicode Text Subtitles Support

Sami (smi) : Ruby tag support including every almost attributes

Subviewer/MicroDVD(sub), RT(realmedia)

SAA, ASS(only basic attributes), USF(Ruby support)

Bitmap Sub/Idx(vosub)

Sasami 2K(S2k)

MKV, OGM, MP4 internal subtitles

Output Methods of Subtitles

Draw to Overlay/Image itself/VMR&D3D surface

Fonder Rendering Methods

Windows Standard Output(GDI)

Rasterizer Output(High Quality but rather slow)

Effects

Bold/Italic/Underline, Color attributes

Vertical display, Fade effect(Only in Image Subtitles)

Subtitle Rotation/Flipping for project output

etc..

 

7. Skin Features

 

Folder Skin

Compressed Skin (zip -> KSF)

Flexible Skin change depending on Playback Status of media(Movie/Music/TV/DVD , Shade)

Color Themes

Transparent Window

Playback Information on skin

Spectrum Analyzer

Long Title Scroll

A-B repeat display on skin

Bookmark/chapter/marker display on skin

 

8. ETC

 

Keys Remapping

Mouse Function Setup

Multimedia Keyboard Support

WinLirc/uICE support

KMP API Support which can control from external program

Superspeed/High mode support (disable video/audio filter otherwise than inevitable filter while playing back)

Can be used in only one executable file(KMPlayer.exe)

Keyframe Search in AVI, MP4, MKV

Online Codec Search Support (Korean)

Pin Report when failed to play back

Enhanced Filter Rendering

Work Priority Class

Image OSC Support like Sasami 2K

Full Unicode Support

Multiple Language Support

Oops... You can find more useful features in deep inside of KMP.

Low memory footprint

Desktop Playback Mode

Favorites/Bookmarks/Configuration backup and restore

MKV, OGM Chapter and ASF file Marker support

Open Dialog Box as Image for TV-OUT (Ctrl-J)

Powerful A-B section repeat(F9)

Subtitle Explorer(Alt-Q)

Analytic Playback Information

Really Cool Audio Shade Mode

Automatically Changable Skin Support depending on Playback Status

Jog Shuttle (Tempo/Pitch)

Various Capture Function (Sample extraction on condition)

Intro/Ending Skipping, Intro playing

Screen Offset for TV-OUT

and much more...

 

 

 

Point fort :

 

-etoile.gif beaucoup d'option -

etoile.gifles automatismes d'un Alshow et d'un Bsplayer

- etoile.gifdes skins jolis, mais aussi pratique ( Black itunes est l'idéal Disponible ici )

 

 

Point faible:

 

- traduction fr incompléte

 

 

 

Page de download

inscription obligatoire pour download le logiciel,( inscription assez rapide sans validation compte via la boite mail)

 

Skin Kmplayer

 

Site officiel

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il a effectivement l'air très intéressant. Je m'en vais l'essayer de ce pas. ;)

 

Il ressemble beaucoup à GomPlayer, non ?

Moi j'ai viré Gom pour celui-là (Gom me plantait des vidéos téléchargées, le son était parfois décalé, ça ramait étrangement etc...). Pour l'instant, je suis très satisfait de KMplayer .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 mois après...

j'ai découvert ce logiciel récemment grâce à CLUBIC (très bon site au passage que tout le monde doit connaître...) et punaise, c'est du lourd ce lecteur. il a tous les avantages de tous les meilleurs lecteurs qui existaient jusqu'à présent : VLC, BSplayer, Media Player Classic mais sans les inconvénients.

 

bref, du tout bon!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

j'ai découvert ce logiciel récemment grâce à CLUBIC (très bon site au passage que tout le monde doit connaître...) et punaise, c'est du lourd ce lecteur. il a tous les avantages de tous les meilleurs lecteurs qui existaient jusqu'à présent : VLC, BSplayer, Media Player Classic mais sans les inconvénients.

 

bref, du tout bon!

Ben c'est bizarre, personne ne parle de Zoomplayer qui est quand mm une référence...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Perso j'ai MPC de longue date (et VLC pour les rares trucs qui ne passent pas)

 

Voilà, c'est ça le truc, y'a rien qui ne passe pas avec KM :angelic:

 

Perso j'ai donc KMplayer et Klite mega codec pack (donc les codecs realplayer et quicktime inclus) et voilà, je peux absolument tout lire, et pas besoin de 50 players !

 

Inutile d'avoir un player DVD également...même plus besoin de winamp (même si je l'ai conversé mais bon.)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Petite question avant que je ne l'installe, est-ce l'on peut (comme avec winamp) charger ses mp3 sur un Ipod.

 

Je trouve Itunes et winamp trop lourds.

 

Oui, ça marche, j'ai vu un message à ce sujet sur le forum, tu peux utiliser ton plugin winamp avec KMplayer.

 

et deuxième question tant qu'on y est: est-ce qu'il sait faire de la conversion (encodage) de fichiers audio? (je ne vois pas ça dans la liste)

 

Pour ça, j'ai pas l'impression, j'ai fais quelques recherches sur le forum mais rien trouvé à ce sujet apparement. En tout cas, si un plugin permet de faire ça avec winamp (j'y connais rien à ce sujet là), y'a des chances que ça fonctionne avec KMplayer, sinon, bah c'est mort apparement ;)

 

Sinon personnellement j'utilise ce skin là, j'adore :

 

1-1white_preview.jpg

 

Et y'a tout ce qu'il faut à portée de souris :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bon ok le soft lit quasiment tout apparemment.

Par contre pas d'encodage audio, pas d'icone pour les flv (même pas prévus dans la liste des associations), traduction FR largement à revoir.

C'est une usine à gaz au niveau des menus, va falloir s'habituer. Largement plus lourd et long à s'ouvrir que MPC ou VLC aussi :angelic:

Je continue à tester la bête...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 11 mois après...

Deux logiciels que j'utilise : BsPlayer (la dernière version gratuite sans spy) pour la vidéo et Winamp pour l'audio. A deux ils réunissent les foncitonnalités que j'attend le plus d'un logiciel de lecture.

Je me suis intéressé à KM P pour sa très solide réputation et j'ai découvert avec bonheur une installation portable du logiciel. Pour ceux qui ne connaissent pas, lorsque vous installez un logiciel, vous faîtes ensuite appel à celui-ci dans son dossier d'installation. Si vous le déplacez, le logiciel ne fonctionnera plus. La version portable permet de l'installer dans un dossier, puis de pouvoir l'utiliser sur n'importe quel Windows, où que soit le dossier du logiciel (tant qu'il est accessible).

 

J'ai installé mon windows actuel vite fait, temporairement. Pour pouvoir lire le multimédia facilement j'ai fait appel à cette installation portable et hop ! Du coup ça m'a obligé de m'y mettre un peu plus. La difficulté de ce logiciel, c'est la lourdeur des menus criblés de multiples options si souvent incompréhensibles... ce qui offre justement beaucoup de possibilité d'adapter le logiciel à notre bon vouloir. Question de patience et de recherche.

 

Une chose est sûre : KMP est très fiable et performant, il en a dans le ventre. Je pense qu'il a le potentiel de remplacer tout ce que j'attend de mes deux autres favoris, en me passant par la même de ce qui me gêne chez eux ! Peut-être quelques fonctionnalités manqueront, mais on y perd pas pour autant.

 

J'ai atteris sur ce topic à la recherce de comment encoder mon CD du moment, le plug-in Winamp m'ayant sous entendu la possibilité de le faire. Finalement en fouillant j'ai trouvé une technique efficace (en ogg de surcroît), malgré une certaine austérité de l'outil :

- Lancez votre CD avec KMP

- arrêtez la lecture

- faire Alt+A (= clic droit sur la fenêtre principale > Capturer > Capturer l'Audio...

- dans la fenêtre qui s'ouvre :

_ champ Sortie : sélectionnez un dossier\chanson1.ogg

_ champ Audio encoder : sélectionnez Ogg Vorbis Encoder v1.1 (cliquez sur les 3 petits points pour régler la qualité)

_ cochez Auto capture when starting playback (pour lancer auto l'enregistrement à la lecture)

_ cliquez le bouton Capturer (= touche C)

- retournez au lecteur > lancez la lecture

 

Attention aux options de lecture aléatoire et repeat. A la deuxième chanson KMP va générer le nom de fichier. Si la chanson est lue une deuxième fois, elle sera réencodée sous le même nom, effaçant le précédent fichier !

Après l'encodage, les fichiers auront besoin d'être renommés avec leur extension : 1.MaChanson.ogg

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 mois après...

La v2.9.3.1431 Beta est disponible ici depuis aujourd'hui.

 

NewKMPSkin(beta).jpg

 

License: Freeware

Website: www.kmplayer.com

File information: One 15MB file / KMP1431.exe

OS: Win98, WinME, WinNT, Win2000, Win2003/ Recommended: Windows XP, Windows Vista

System Requirements: Pentium 3 and above

Uninstallation: Supported

Language: 25 languages supported (Albanian, Arabic, Belarusian, Bosanski, Brazilian, Chinese, Czech, Dutch, English, French, German, Hebrew, Hungarian, Italian, Japanese, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Spanish, Swedish, Thai, Turkish, Ukrainian, Vietnam)

 

Introduction

 

The KMPlayer(hereafter referred to as KMP):

KMP is a freeware.

KMP’s official name is KMP, K-MultimediaPlayer, KMPlayer, KMP Player and kmp.

KMPlayer is a versatile media player which utilizes all kinds of video information and subtitles to bring the best video experience through software/hardware options and recognition of various display devices.

 

Updated on Build Version 1431

1. Fixed “No response” error when using the seek feature.

2. Reduced “No response” errors.

3. Improved file open feature when opening similar files.

4. Fixed “Media library error (UAC)” when closing KMP on Windows Vista.

5. Updated Mediainfo.dll (Version 0.7.6.4 ).

6. Included New KMPlayer skin (NewKMPSkin(beta).ksf).

7. Setup wizard and installation program added.

8. Updated multi-language pack.

9. EXE file is not compressed.

10. Updated EULA policy.

11. Updated default KMPlayer icon and connected programs.

12. Fixed remaining icons on the start menu after uninstallation on Windows Vista.

13. Now uninstallation fully deletes all remained files.

14. When installed in English, the shortcut will lead to the English forum of the official KMP site.

 

 

Features

KMP has required codecs built-in.

- Enjoy medias without installing codecs separately.

- KMP supports both built-in and 3rd party codecs.

- KMP’s built-in codec is faster and reliable because it process internally.

- The current built-in codec supports all ffdshow codecs and also codecs that ffdshow doesn’t support such as MPEG1, 2.

- Features audio codecs (AC3, MPEG1, 2, AAC, WMA 7, 8 etc.).

- Matrix/normalizer options through built-in voice codec.

- Through KMP’s built-in codecs, you can enjoy all major media formats.

- KMP additionally supports 3rd party codecs for users that doesn’t use the built-in codec and also doesn’t install the codecs on the computer like other codecs do. Most public codec packs+players forces to install the codec on your computer, while KMP does not. This means that installing KMP will not affect your computer at all.

 

Correction of corrupted files

- AVI format originally have problems when trying to view corrupted files.

- KMP therefore supports various methods to play AVI files. First, KMP utilizes the ‘AVI Splitter’. Minor corrupted AVI files can be viewed through previous versions of AVI Splitter.

- If it still doesn’t play, KMP will utilize the ‘AVI Source Filter’ for playback. The built-in ‘AVI Source Filter’ analyses AVI files and plays by skipping bad frames.

- If it still doesn’t play through the above methods, it will utilize the RealMedia engine to play the corrupted AVI files.

 

Various File Format Support & Hardware Support

- KMP is based on DirectShow so it supports almost all Windows Media formats.

- KMP also supports Winamp, RealMedia, QuickTime, Flash(SWF) through KMP’s ground-up technology.

- KMP supports the most media formats compared to all worldwide media players.

- KMP supports DirectShow’s extension WDM(TVs/cameras) and DVDs..

 

Various Options

- Various ratios supported (4:3, 16:9. 2.35:1, 1.85:1 etc.)

- Playback speed options.

- Various subtitle options.

- Standard Video Setup: Soften/Sharpen/Blend Color/Reverse Input/Reverse

- Advanced Video Setup: Remove Afterimage/Remove 3D Noise/Remove Noise in Phases/Add Noise/Fast Forward Mode etc.

- Manage still images, video captures, filters etc.

- Flash format supported (FLV, SWF).

- Watch Live URL broadcasts (VOD, MMS).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

(merci) de l'info, je vais faire la mise à jour. C'est devenu mon MediaPlayer par défaut.;)

 

Idem pour moi, je ne sais plus depuis combien de temps, mais le jour où je l'ai découvert, je ne l'ai plus quitté ~;)

 

Ceci dit, j'dois avouer que j'lui fais des infidélités depuis quelques jours car j'ai installé Foobar pour la musique alors que je l'utilisais jusque là pour tout type de média.

 

J'dois d'ailleurs dire que je trouve Foobar assez génial comme lecteur audio mais assez compliqué tout de même pour un utilisateur du dimanche, j'en avais beaucoup entendu parlé mais jamais testé jusque là.

 

Est-ce que la dernière mouture existe en version portable ? Je ne suis pas parvenu à la trouver...

 

Je ne pense pas non, et j'ai dans l'idée que tu ne la trouveras plus car KMPlayer a été acheté par Pandora TV il me semble. Ceci dit, la politique ne devrait pas changer d'un poil, donc pas d'inquiétude. Je pense juste que l'installateur est important pour eux dans le sens où ils doivent se faire de la pub.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Essaye ici elle est en anglais sory !

 

Merci Ray ! Mais je tiens quand même à préciser que la version sur ton site est vieille de 5 mois. Même si le chiffre ne change pas beaucoup, y'a eu la 1429, et 1430 entre temps ~;)

 

Ceci dit, c'est vrai que j'y ai pensé en écrivant le message précédent, même si eux ne proposaient plus de version portable sur le site, c'est pas bien compliqué à faire donc on la trouvera sûrement ailleurs ~:)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

×
×
  • Créer...

Information importante

Nous avons placé des cookies sur votre appareil pour aider à améliorer ce site. Vous pouvez choisir d’ajuster vos paramètres de cookie, sinon nous supposerons que vous êtes d’accord pour continuer.